טיפול מרחוק


טיפול מרחוק

אבחון וטיפול מרחוק בשיטת אייפק – במרחק קפיצת מחשבה קוונטית קטנה

דמיינו לעצמכם בוקר, אתם מתעוררים עם חום, נזלת, שיעול ותחושה כללית של סף מוות. לאאאא, צורח הגוף שלכם, אני לא זז מפה לשום מקום!!! רופא???? השתגעת??? אני לא מסוגל לחשוב על ללכת למרפאה, לעמוד בתור, להקשיב לכל השיחות של הזקנים על הלחץ דם, ובסוף לשמוע שיש לי שפעת ואין מה לעשות חוץ מלקחת אקמול. בזבוז זמן ומרץ שאין לי, אני הרי הולך למות!!! עכשיו!!!

דמיינו לעצמכם ערב, התינוק צורח כבר שלוש שעות, הוא מרגיש חם, המדחום מראה 38 ומטפס, הוא פולט את כל מה שהוא מצליח לאכול וברור לכם שלילה לבן בדרכו אליכם. המרפאה סגורה, חדר מיון הוא לא מקום בילוי מועדף, מוקד האחיות תפוס כבר שעתיים וכל תסריטי האימים של ER רצים לכם בראש.

דמיינו לעצמכם את הילד שלכם שחזר מהגן מעוך, מנוזל ומשתעל, לא רוצה לאכול, לא רוצה לשחק, מתכרבל במסכנות על הספה בסמיכה האהובה שלו ונראה שזה זמן טוב להתחיל לחפש בנרות סבתא להקפצה לבייביסיטר מחר.


דמיינתם?

יופי, נו, היה קשה?
אם כן, אז יש לכם מזל ובאמת שאין צורך להמשיך לקרוא.
לאלו שסצנה אחת או יותר נראו להם מוכרות מדי, יש לי חדשות טובות:
אפשר, כדאי, ורצוי להתקשר למטפל האייפק החביב עליכם ולקבל אבחון וטיפול בלי לצאת מהבית.

כל מי שמגיע לאבחון אייפק פוגש את מבחן השריר, ואת האפשרויות האין סופיות של אבחון וטיפול שכלי זה מאפשר לנו. אחיו הקרוב והיעיל הוא מבחן שריר עצמי. זו טכניקה שבה המטפל בודק את המטופל ע"י שימוש במתח השריר של אצבעות המטפל כתחליף לידו המושטת של המטופל. בצורה זו יכול המטפל לבדוק מה הגורם למחלה (חיידק, וירוס, אלרגיה) ולהציעה את טכניקת הטיפול ומהלך הטיפול האופטימאלי.

טיפול אופייני כזה יורכב מפתק אותו מכתיב המטפל, טכניקה לביצוע (ליטוף צ'אקרות, תיפוף על עמוד השדרה, תיפוף על התימוס, אור המכוון לאחת הצ'אקרות או כל קומבינציה ביניהם) זמן מנוחה שנע לרוב מ30-60 דקות, וטכניקה טיפולית נוספת אם נידרש.

לרוב תהיה הקלה משמעותית כבר בשעות הראשונות אחרי הטיפול, ולרוב בטווח של 24 שעות יהיה המטופל בדרכו החוצה מהמחלה. במידה והטיפול התבצע בשלבים הראשונים של המחלה היא לרוב לא תתפתח אלא תתפוגג בטווח של 12 שעות.

אחרי שנים של טיפול התחלתי להרחיב את הטיפולים מרחוק לתחומים הולכים וגדלים.

היום חלק ניכר מהטיפולים שאני עושה לתינוקות מתנהלים טלפונית, ללא צורך להטריח את ההורים והילד להגיע אלי פעם בשבוע. לרוב אני נפגשת איתם פעם אחת לאבחון מלא ולהדרכה על טכניקות הטיפול במרפאה שלי בזכרון יעקב.

אחרי פגישה זו יש בידי את המידע הדרוש לי על הילד ועל ההיסטוריה הרפואית שלו, ולהורים יש אבחון אייפק מלא של הרגישויות של הילד כפי שאובחנו, הערכה של מספר הטיפולים הנדרש, הכרה של הטכניקות לטיפול בבית, ותשובה כללית לשאלה האם ניתן בכלל לעזור לבעיה בשיטות בהם אני עובדת.

לאחר מכן אנחנו קובעים מפגשים טלפוניים בהם אני בודקת את הצלחת הטיפול, מכתיבה להם את הטיפול הנדרש, הטכניקות לביצוע וזמני המנוחה. כשמדובר בתינוקות לרוב מספיק מספר קטן של טיפולים והאפשרות לעשות אותם בלי לצאת מהבית, בלי לנסוע, בלי לחפש ביבי סיטר לילדים האחרים והגמישות בשעות  קוסמים לרוב ההורים.

הבעיות שאיתן עבדתי בהצלחה בשיטה זו של טיפול מרחוק הן רבות ומגוונות:

מטיפולים חד פעמיים לתינוקות שסבלו מגזים, ועד ילדים עם דלקות אוזניים חוזרות, ילדים ותינוקות שאובחנו כחולים באוטופיק דרמטטיס, ילדים עם אלרגיות מרובות וכמובן כמות אין סופית של וירוסים מגוונים בכל אחת מהמערכות האפשריות, שיעול, נזלות, שלשולים והקאות, אבעבועות רוח, ושאר קסמי ילדות.

מניסיוני יעילות הטיפול לא הייתה נמוכה יותר מזו של טיפולים בקליניקה והנוחות והזמינות גדולה הרבה יותר.

כיום אני עובדת כך גם עם מבוגרים שמסיבה זו או אחרת אינם יכולים להגיע לקליניקה וגם בטיפולים אלו אני רואה אחוז גבוהה של הצלחה.

אני מודה שצורת טיפול זו דורשת שינוי של תפיסת יחסי מטפל מטופל ושינוי של הדרך בה אנחנו מדמיינים לעצמנו טיפול… מצד שני שינינו ב- 20 השנים האחרונות כל כך הרבה תפיסות על תקשורת, שעוד אחת  (ועוד כל כך שימושית!) קטן עלינו.